Vikt

Morgonen började med vägning. Vågen visade att jag hade tappat 700 gram på en vecka. Ska jag vara ärlig vet jag inte hur det gick till, känner mig lite lätt chockad. Egentligen borde jag vara upprörd eftersom jag så gärna vill åka hem, men en känsla av nöjdhet har ändå slagit ro inom mig.

Frukosten i morse gick sådär. Fick i mig allt men vi bråkade relativt mycket. Efter förmiddagsmelliset ska mamma och jag traska ner till labbet och ta nya prover. Håller tummarna för att allt ser bra ut den här gången. Har även två samtal i eftermiddag. Ett med min läkare och ett med min behandlare. Så dagen kommer nog flyta på. Ha det bäst!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Häromdagen skrev du att din resa bort från sjukdomen skulle ta sin början? Vad hände? Dagens inlägg tyder ju på raka motsatsen? Jag blev jätteglad för din skull för några dagar sedan, lika nedslagen av dina ord blir jag idag. Varje gång du bråkar vid måltider, varje gång du blir "nöjd" över en viktnedgång så tar du ytterligare ett kliv djupare ner i skiten. Om jag inte lyckats ta stegen bort från mina egna sjuka tankar så hade jag suttit i ett rum på vuxenavdelningen på antingen SCÄ eller på Huddinge där jag var inlagd under en period. Bara tanken på det får mig att rysa in i märgen. Nu sitter jag och äter lunch på mitt jobb. Och ingen behöver tvinga mig längre.
Din blogg heter "nuskajagdit". Vad är "dit"? Vad är det du siktar efter?
Klara

2013-01-17 @ 12:29:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback