Jag dansar men jag känner ingenting alls

Känslan av att mina lår växer sig allt större för varje sekund som passerar är så påtaglig att ingen kan övertyga mig om att det inte stämmer. Frågan är bara hur många centimeter i omkrets mer måttbandet skulle visa.

Han bredvid mig på bussen tuggar i sig en Snicker och bläddrar i sin bok fylld av rader med bokstäver jag inte orkar ägna tid åt. Livrädd för att andas in kalorier håller jag andan så gott som det går. Ska det vara såhär? Är det såhär mitt liv kommer vara? Mer än så var jag kanske inte värd.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Fel.Fel. Och fel igen. Jag känner igen tankarna men de är vansinniga. Jag har sett bilder på dig, du är så smal att det är sjukligt. Det du känner är fel, du måste öppna dina ögon för verkligheten. Du måste börja tro på vad, antar jag, andra berättar för dig. Du måste börja säga till de onda tankarna att de har fel. Du måste försöka, även om det är svårt, att faktiskt börja njuta av det liv och allt det goda som finns därute. Du är värd så oerhört mycket mer än det trista enfaldiga ´"liv" som du lever nu. Jag har kontakt med en del tjejer som låg inne samtidigt som mig, en del är friska, andra lider fortfarande. Och helt i onödan. Man måste kämpa för att bli frisk, man måste våga, man måste våga flyga. Och om du gör det så kommer du att märka att vingarna faktiskt bär. Vem tycker du verkar lyckligast, tjejerna som du förmodligen lärt känna på avdelningen eller dina vanliga kompisar som går i skolan nu? Livet blir exakt så svårt eller underbart som man gör det. Jag hatar den där jävla sjukdomen, kan inte förstå att jag lät den styra mitt liv så länge som jag gjorde. Bestäm dig för att ta dig ur den så snart som möjligt, varje dag du lyckas förkorta den är värd miljoner i glädje. Varje dag blir en resa till New York. Där jag var i höstas och hade skitkul med två av mina närmsta vänner....det är ett bra mål att se fram emot...K

2013-01-22 @ 10:52:08
Postat av: Anonym

Jag är på gränsen för övervikt men jag är glad ändå! Jag har underbara vänner som accepterar mig och jag älskar mat! De personer som dömer andra efter vikt är bara skit. Jag älskar mat! :D Du kommer aldrig bli överviktig! Oroa dig inte för det!

2013-01-22 @ 14:49:28
Postat av: Anonym

Jag är på gränsen för övervikt men jag är glad ändå! Jag har underbara vänner som accepterar mig och jag älskar mat! De personer som dömer andra efter vikt är bara skit. Jag älskar mat! :D Du kommer aldrig bli överviktig! Oroa dig inte för det!

2013-01-22 @ 14:49:28
Postat av: Anonym

Allt vi läsare säger är inte för att få dig glad. Vi läsare berättar för TOVE hur smal hon är. Vi försöker få bort anorexin från dig. Jag har märkt många gånger att anorexin skriver blogginlägg. Vi vill att TOVE ska komma och skriva inlägg på bloggen. Äckliga anorexin kan för fan bara dra åt helvete. Vi läsare vill få Tove att inse att hon är sjukligt smal. Jag tror inte ens att Tove vet om att hon är sjuk. Du äckliga anorexi har förstört och tagit över hela hennes liv! Kan du be Tove att hon ska slå dig på käfften nästa gång du säger åt henne att hon ska gå ner "lite mer" i vikt.

2013-01-22 @ 14:58:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback