Bara lukten gör mig svag

Jag och pappa är själva här på avdelningen ikväll. Alla andra fick åka på permission över helgen, men inte jag. Nattpersonalen har nyss varit här och hälsat, precis som varje kväll.
 
Eftermiddagen blev fin även om jag själv känner mig som världens tråkigaste människa. Hatar att jag inte kan skratta på riktigt längre, att depressionen är så stark att det gör ont i själen varje minut. Jag vill så gärna delta, men det går bara inte. Jag är med, men ändå inte. Idag har jag också känt mig fetare än på länge. När jag sakta rört mig genom korridoren har tankarna enbart kretsat kring hur mång centimeter i omkrets mina lår växt under dagen, hur mina ben blivit mindre synliga igen och varje gång jag får chansen speglar jag mig i fönstrena för att kontrollera mig själv. Varför kan jag inte bara få vara normal?
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken linje och vilket gymnasium ska du gå eller ha tänkt att på att gå?!

Va stark nu Tove! Hoppas du blir frisk snart !!!

2013-01-05 @ 02:10:04
Postat av: evelinaholmkvist.blogg.se

Snälla ge aldrig upp! Jag har precis börjat läsa din blogg. Jag kom in på den av misstag. Jag läste inte din beskrivning jag hade ingen aning om att du var sjuk i anorexi. Men när jag såg bilden på dig i detta inlägg förstod jag att du hade anorexia. Du får aldrig sluta kämpa! Du är hur smal som hest! Jag har ALDRIG sätt en så smal människa! Men du ska veta också att du har ett ansikte som är helt magiskt! Älskar dina fina ögon! Trotts att du är jätte smal är du jätte söt! Det är inget jag bara säger! SNÄLLA BLI FRISK! :´( Mat är gott! Jag vet att ångest är hemskt men du måste äta! Tänk på hur mycket mat som är gott!? Bli frisk och så kan du skryta så mycket du vill i hela ditt liv om att du klarade igenom din anorexia. DU ÄR VACKER, DU ÄR SMAL, FÖR SMAL, DU ÄLSKAR MAT INNERST INNE! Förlåt mig nu men jag tycker Scä gör fel! Maten som serveras verkar inte alls god! Varför inte servera god mat till anoriklektiker?! Och varför bara låta dig gå ut 20min max?! Även om du är sjuk i anorexi måste du få känna dig som alla andra tjejer Tove! Om jag skulle ta hand om dig i tre veckor så lovar jag att du skulle bli frisk! Och lära dig älska mat! Jag kanske inte vet så mycket om hur man behandlar anorexi osv... Men jag vet hur man får någon annan människa att bli lycklig! Om jag skulle ha ett sjukhus för ätrstörningar skulle rummen vara stora,ljusa och färgglada så man blir glad! Inreda med vackra möbler och stora garderober! Jag skulle anlita en kok från grand hotell. Låta pasienterna bestämma maten någon gång ibland. Men framför allt skulle jag lära de att älska livet! Det som gör en sjuk i anorexi är självförtroendet. Om man har dåligt självförtroende har man stor chans att bli sjuk i anorexia. Jag var nära på att bli sjuk i bulimi förut. Jag hets åt i perioder och dagen efter grät jag för att jag inte kunde spy. Men en dag så träffade jag en underbar kille. Jag blev kär och vi blev ihop. Han lärde mig att älska livet! Han tog med mig ut på stan och lärde mig älska glass. J

2013-01-09 @ 17:20:11
URL: http://evelinaholmkvist.blogg.se/
Postat av: evelinaholmkvist.blogg.se

Han kunde springa runt i stan mitt i natten medanst jag satt på hans rygg och höll på att ramla av för att jag skrattade så mycket. Han bad mig att blunda och medanst så stoppade han choklad i min mun. Han sa åt mig att tugga och försöka känna den undernara smaken. Och vips? JAG HADE INGEN ÅNGEST ATT SVÄLJLA CHOKLADEN?!!!!!!!!!!! JAG BÖRJADE GRÅTA AV LYCKA HELA JAG SKAKADE.Men sedan kom ångesten tillbaka igen. Men då blev jag arg, riktigt jävla arg. Jag ville döda ångesten. Jag var en halv millimeter ifrån att bli sjuk i bulimi. Vet du vad jag gjorde? Jag ville döda den där anorexin som låg långt inne i mig. Jag tog mer choklad. Jag åt upp tre choklad kakor. Och sedan efter det var det slut med min ångest. Jag var fri

2013-01-09 @ 17:26:01
URL: http://evelinaholmkvist.blogg.se/
Postat av: Anonym

Han kunde springa runt i stan mitt i natten medanst jag satt på hans rygg och höll på att ramla av för att jag skrattade så mycket. Han bad mig att blunda och medanst så stoppade han choklad i min mun. Han sa åt mig att tugga och försöka känna den undernara smaken. Och vips? JAG HADE INGEN ÅNGEST ATT SVÄLJLA CHOKLADEN?!!!!!!!!!!! JAG BÖRJADE GRÅTA AV LYCKA HELA JAG SKAKADE.Men sedan kom ångesten tillbaka igen. Men då blev jag arg, riktigt jävla arg. Jag ville döda ångesten. Jag var en halv millimeter ifrån att bli sjuk i bulimi. Vet du vad jag gjorde? Jag ville döda den där anorexin som låg långt inne i mig. Jag tog mer choklad. Jag åt upp tre choklad kakor. Och sedan efter det var det slut med min ångest. Jag var fri

2013-01-09 @ 17:26:02
Postat av: Fanny

Hej! Hittade hit till din blogg. Var inlagd på familjevårdsavdelningen i 12 veckor från slutet av augusti till december. Alltså precis innan dig. Kommer ihåg de där fönsterna som man alltid speglade sig i. Usch. Hoppas det går bättre för dig nu iaf! Vi är många med samma problem men vi klarar det! Vi är starkare än anorexin. Kolla gärna in på min blogg. Styrkekramar!

2013-02-17 @ 22:50:27
URL: http://fannyjc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback