It's better to be gone than be like someone else

Så jävla äcklad av mig själv. Så jävla vidrig. Så jävla värdelös. Så jävla ful. Andas. Så jävla fel.

Det är onsdag, tredje dagen i veckan. Lite lustigt att jag alltid tar mig tid att skriva här under berättarstunden, men att sitta och lyssna på en dam som berättar sagor och spelar på en harpa är verkligen inte min grej.

Tyngden av maten i magen är en så obehaglig känsla. Tanken på att jag i morgon ska ställa mig på vågen kan jag inte släppa. Tankarna om vilka siffror som kommer visas har helt skenat iväg och jag är så rädd. Rädd för vad som kommer hända, rädd för hur jag kommer reagera.


Kommentarer
Postat av: Ulrica

Du är världens finaste Tove och jag känner igen mig i allt du skriver, jag har till och med bott i samma rum som dig på avdelningen! Även om det känns kolsvart nu så kommer du märka snart hur begränsat livet blir med en ätstörning. Du lever bara en gång och ta vara på det livet finaste du! Ställ dig på vågen imorgon och strunta i vad den visar, tänk bara att det är ett steg närmare friheten! Livet går inte ut på att vara underviktig och tävla i lägst BMI, livet går ut på att ha roligt med din familj och dina kära vänner. Kram

2013-02-06 @ 14:00:24
Postat av: hanna

det kommer att ordna sig. vi ska inte behöva vara rädda för några siffror. stå ut du kommer inte alltid må såhär.

2013-02-06 @ 16:08:31
URL: http://livraddforattleva.devote.se
Postat av: Minna

åh,samma här! satt oxå och bara pillrade med mobilen när sagoberättare var hos oss på dagvården..inte min grej dedär heller,lyssnar inte alls..! Och du,Tove, en siffra gör dig inte till någon annan,oavsett vilken siffra så är du lika fin och underbar! <3

2013-02-06 @ 16:50:00
Postat av: Anonym

Skit i den där jävla äckel siffran, du är den du är och livet går ut på att ha kul och att LEVA. En siffra är ingenting. Kram

2013-02-06 @ 20:48:11
Postat av: Amanda

Du är så fin och du kämpar så bra!
Jag tror på dig! :)

2013-02-06 @ 22:01:41
URL: http://photographypassion.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback