Bortom taggtråden

Petar runt i den hög av oljiga nudlar som ligger på min tallrik. Det bildas orangea sträck efter dem och fettbubblor rör sig omkring. Bubblorna lägger sig i grupper innan de spricker och rinner ut.

Hjärtat slår snabbt. Tankarna maler. Gaffel efter gaffel fylld av oljiga nudlar stoppar jag i munnen. Jag känner hur varje tugga fastnar på min kropp. Allt jag vill är att skrika, slänga tallriken i golvet eller bara springa iväg. Men inget av det gör jag. Istället sitter jag kvar, alldeles stilla och fortsätter sleva in. Mina läppar glider mot varandra på grund av all olja kocken lyckats hälla i woken. Seriöst. De försöker göda mig.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Go girl! Bra att du inte lät anorexin ta över. Du blir inte fet av att äta. Du kan äta flera ton utan att bli tjock. Ät på! Mat är gott och jag vet att du tycker det också! ;) du ÄR jätte duktig! :D och om du ska bli irriterad på mig som skriver att du är duktig för att du slog anorexin på käfften och åt upp din mat utan bråk ska du nog blir irriterad på anorexin istället som slår dig på käfften nästan hela tiden! ;) enligt anorexin är du duktig när du inte äter. Anorexin lovar dig saker. Typ - äckliga människa! Jag hjälper dig att hoppa över måltiderna om jag slipper din ångest. Och ta inte åt dig när rösten trycker ner dig och säger att du är dålig,äcklig,ful,fet och annat osant när du har ätit. Det du ska göra är att säga tillbaka - det är du som är äcklig. Prova att säga det högt en gång! Jag vet att det är svårt men du kan! Oroa dig inte! Du kommer inte fet när du blir frisk. Jag tror att du tänker att du vill bli frisk men smal samtidigt. Men då är det jätte bra! Om du blir frisk är du fortfarande smal! Den härligaste känslan är när man blir frisk är att se sin rätta kropp i spegeln. När du blir frisk kommer du se en vacker,smal,fin,söt och perfekt tjeje i spegeln. Alltså så som andra ser dig! Den känslan är underbar när man upptäcker att man alltid varit smal fasst man inte vågat tro det.

2013-02-17 @ 21:48:54
Postat av: Anonym

Du duger som du är! Du är jätte fin! Skulle kunna döda för ditt utseende!! Du tror ju att du är ful/tjock? Men liksom okej men det du tror är inte sant för fem öre! Och vem bryr sig om du tydligen är ful som anorexin säger? Du har vänner och familj som bryr sig om dig!? Du är jätte vacker och de är ingenting jag bara säger.

2013-02-17 @ 21:53:04
Postat av: Anonym

För varför skulle jag en anonym person sitta och skriva att du var vacker om du inte var det? Alltså seriöst ... Tänkt efter :p

DU ÄR SÅ FIN!

2013-02-17 @ 21:54:40
Postat av: Elin

Du är stark!

2013-02-18 @ 11:33:20
URL: http://mountainsound.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback