På andra sidan bron

Den tår som länge legat och tryckt släpps ut. Den rinner sakta ner för min kind och drar med sig mascaran som jag inte orkat tvätta bort.

Ligger på golvet, fingrarna river i kanten på den blå mattan. Kyckling och ris till middag. En rätt jag lärt mig att hantera för ett bra tag sen, men varför blir det så sinnessjukt jobbigt nu? Gör några situps, som blir till några fler och ännu några till. TA MIG HÄRIFRÅN SNÄLLA JAG ORKAR INTE MER VILL INTE HA DET SÅHÄR IGEN.

Allt jag ätit under dagen klottras ner på den skrynkliga pappret som ligger på mitt nattduksbord. Nu har jag allt framför mig, så vidrig. Stirrar mig blind på mackor, kassler, gräddsås x2 och ris. UT OCH SPRING DITT ÄCKEL LIGG INTE BARA HÄR. Andas. Klockan är tolv, du ska inte ut nu. VADÅ INTE UT SÅ KLART DU SKA.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du måste sjukskriva dig från ditt sommarjobb och åka hem. Det här är inte bra. Vandra inte ner den där vägen igen, Tove. Du får bara inte...den är bara meningslös och konstig och destruktiv och leder inte någonstans mer än till smärta och olycka.

2013-08-01 @ 09:59:04
Postat av: Olivia

Tove, det är inte värt att åka ner i den onda spiralen igen! Du är stark!

2013-08-01 @ 11:05:45
Postat av: Julia

Prata med dina föräldrar. Kanske vore det klokt att dra ner på sommarjobbet som ovanstående skrev.. Kram <3

2013-08-01 @ 22:48:28
URL: http://nowhere.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback