"Tove, jag orkar inte heller mer"

Spenderade eftermiddagen i Nacka Forum med mina grannar. Mysigt var det, vi gick runt och kollade i lite butiker. Som mellis drack vi alla varsin got smoothie från en smoothie bar. Jag valde en smak som hette Very Berry.
Kvällen har däremot inte varit alls bra... Jobbigt helt enkelt. Har försökt att kväva ångesten som ständigt granger inom mig. Suttit ensam inne i mitt pluggrum hela kvällen. Inte gjort någonting alls. Bara suttit där och lyssnat på när resten av familjen spelat musik i högtalarna via Spotify, kopplat datorn till tvn och kollat klipp på YouTube, och skrattat. Jag ville också vara med. Efter kvällsmålet kom allt över mig ytterligare en gång. Insvept i en filt låg jag i soffan ett bra tag, så länge att jag hann förlora begreppet om tiden åtminstone. Trots att det är lördagskväll har mamma redan stängt in sig på sitt sovrum. Det sista hon sa till mig var att hon inte orkade mer. Jag vet inte vad jag ska göra, men tvivlar på om jag ens förtjänar att existera på den här jorden..?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback