Om man går genom tunneln kan man spara nån minut

Tror inte ni kan förstå hur motiverad till att bli frisk jag var imorse. Jag bokstavligen satt och skrattade för mig själv i min säng när jag vaknade. Jag insåg att det fanns möjligheter till att snart bli fri, jag insåg att livet skulle bli så mycket bättre ifall jag bara släppte taget. Jag tänkte att idag skulle bli dagen. Även om jag äcklades av spegelbilden jag mötte på morgonen så valde jag att strunta i det. Istället lockade jag fram ett stramt leende emot mig själv. Ett vackert och lyckligt leende var det inte, men det var ett leende. Jag hade bestämt mig för att det här var dagen då allt skulle förändras.
 
...men så blev det inte. Jag är så ledsen beroende på att jag inte tog chansen till allting imorse. Jag ångrar mig så. Jag skulle kunna ha förändrat så mycket just då. Istället blev dagen inte bra alls. Jag ska inte gå in på vad som har hänt, men fått i mig all mat efter matschemat har jag inte fått. Varför ska det vara så svårt? Jag vill ju må bra, det kände jag verkligen imorse. Men sen svänger allt bara utan att jag hänger med, så sitter jag där igen. Hopplös och tillbaka i samma ruta som igår, i förrgår, förra veckan, och ett par månader tillbaka. Jag vill inte mer nu, jag vill verkligen inte. Jag vill vara fri, men ändå hindrar något mig. Det är inte så lätt som det låter.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Åh, nu läste jag det här inlägget också.. :( Tänk på hur långt du faktiskt har kommit, som du skrev i det förra inlägget, och fortsätt kämpa. Jag tror på dig! Kram!

2012-09-02 @ 18:42:47
URL: http://angelicakatarina.blogg.se
Postat av: Fanny

Va synd att det inte blev som du tänkt dig, vet grymt jobbigt!! Men se det som en utmaning, du klarade det inte idag och eftersom du ångrat det, ta det som extra motivation till att klsra det imorgon! Om det känns jobbigt, tänk den tanken som
Du själv skrev; jag vill inte mer nu, jag vill verkligen inte.
Se ingen ångest som ett hinder, utan som en utmaning! Go girl du är gryn, glöm aldrig det!<3

2012-09-02 @ 22:23:12
URL: http://kameraflickans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback