Jag har Kina under min nagel

Många tankar kretsar nu kring att sluta blogga, eller åtminstone ta en paus. Jag menar, ingenting händer ändå här. Allt jag skriver är relativt ointressant samtidigt som det antagligen intresserar några eftersom att ni hänger kvar? Nåväl. Ingenting händer i alla fall med mig. Jag står still. Faller tillbaka lite ibland, tar några steg framåt men allt jämnar ut sig. Med andra ord står jag still. Varken några stora framsteg eller bakslag. Hm, jag får se hur jag gör...
 
Tänkte ändå berätta lite om dagen. Andra dagen med Multifamilyn. Idag har det varit bra igen! Lunchen var fortfarande extremt jobbig... När jag såg vad som skulle serveras fick jag panik. Lämnade bara tallriken där och gick därifrån. Ångesten spred sig genom hela kroppen, och när jag tänkte på att jag snart skulle äta den maten kom några tårar. Som tur var kom Isabella och räddade mig lite halvt. Det som serverades var panerad fisk med mer panering än fisk. Till det potatis och någon fet sås. Vet inte hur länge sen det var jag åt panering... I alla fall, jag gjorde det, och jag åt upp allt vilket alla gjorde idag. Utmaningen för dagen var också att vi tjejer skulle sitta vid samma bord och äta och våra föräldrar vid ett annat. Jag tyckte det gick bra!
 
Kvällen vet jag inte hur jag ska sammanfatta. Rörig? Kaosig? Fylld av konflikter? Spelar egentligen ingen roll. Vi beställde Thaimat till middag. Jag valde någon rätt med kyckling och chili, men utan någon sås alls. Vid matbordet blev det bråk. Jag hade tydligen tagit både för lite ris och för lite kyckling. Efter lite munhuggande hit och lite dit hade jag betydligt mer kyckling på tallriken jämfört med innan. Riset vägrade jag fylla på. Pappa var sur och mamma med för den delen. Blev hotad om att inte få följa med min skola till Falun heller om jag inte ändrar mitt beteende... Pappa sa att om jag inte ändrar inställning nu, eller inte visar någon förbättring snarast så tänker han förbjuda mig att åka. Kommer inte hända kan jag säga. I så fall tänker jag fly hemifrån, för med det ska jag bara. Nu ska jag nog gå och sova efter en lång och intensiv dag med Multin. Bara att tagga för en ny dag i morgon...
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Em

du tog dig igenom en jobbig dag och det var otroligt starkt gjort. <3

2012-09-05 @ 08:51:36
URL: http://addictedtorunning.blogg.se
Postat av: Fanny

Sluta inte blogga hjärtat! Din blogg är bäst! <3

2012-09-05 @ 21:22:41
URL: http://fannywinblad.blogg.se
Postat av: Josefine

kämpa, kämpa, kämpa!

2012-09-06 @ 23:20:34
URL: http://linneajosefines.blogg.se
Postat av: Fanny

Nej finis sluta inte blogga!<3

2012-09-07 @ 07:44:38
URL: http://kameraflickans.blogg.se
Postat av: L

du klarar av jobbiga dagar, grymt! och lättare kommer det bli, i promise! :) fortsätt kämpa

2012-09-07 @ 08:07:29
URL: http://bestigaberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback