Bara jag lyssnar blir allt bra

Eftermiddagen har bestått utav musikhistoria, musikhistoria och ja, musikhistoria. Roligare kan man väl ha.
 
De gånger jag tagit en paus från pluggandet har jag ställt mig framför spegeln och granskat min kropp. Lår som går ihop, feta armar, inga ben som syns.Jag mår illa över att se mig själv. Förstår inte hur jag kunde låta mig själv bli såhär stor igen.Säker på att jag gått upp massor sen bara i måndags då jag vägde mig sist. Ana sitter hela tiden på min axel, hon är med på varje steg jag tar och uppmuntrar till allt som kan få mig att bränna några ynka kalorier extra. Hon viskar att det ska bli vi igen, att i vinter. Då. Då kommer jag vara hennes. Vid det tillfället kommer både jag och alla andra redan ha insett att jag är inte bra nog i vilket fall.  
 
När jag är ensam med mina tankar känns allt så självklart. Det är givet att jag hela tiden gör rätt, att tankarna jag får är de som stämmer med verkligheten. Vid alla tillfällen ser jag bara det positiva med att undvika så mycket mat som möjligt. Jag ser vad som blir bra, ingenting negativt. Scenarion om hur bra allting kommer vara ifall jag gör som anorexin säger spelas upp.
 
En sämre människa än jag är nu kan jag åtminstoe inte bli. Värdelösare och meningslösare kan man inte bli.  
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Fanny

Fina tove, lyssna på mig nu. Jag önskar så att jag kunde hjälpa dig, för du förtjänar bättre, underbar och snäll och vacker som du är! Och tror du jag ljuger? Varför skulle jag göra det, vad tjänar jag på det? Även jag kollar mig i spegeln. Mina ben.. Tjocka som fan tycker jag. Inga ben syns och magen hänger över byxorna. Ena sekunden hatar jag mig själv, men sen kommer jag faktiskt på att jag är ganska fin. Är nog hyffsat stolt över min kropp, även om det svider som fan att erkänna. För det är fint med höfter, fint att fylla ut kläderna, ansiktet är runt och ögonen fulla av liv. Det är skönhet, inte benrangel med utstickande revben! Jag vet att du egentligen vet det men jag lovar av hela mitt hjärta att det inte är fint! Jag menar det att, jag har blivit tjock enligt mih själv ibland, men det spelar ingen roll om jag så vägde 10000 kg för jag har vänner, jag har aktiviteter, jag har hobbys, jag har roligt i livet, det hindrar ingen kropp en att ha, jo en undernärd kropp. Jag önskar så att du kunde se dig själv från andras perspektiv, du är så fin som du är! <3

2012-10-24 @ 22:21:34
URL: http://www.fanys.blogg.se
Postat av: Hanna

Det vad Ana som förstörde allt än gång. Du är fortfarande den där glada och bra Tove därinne men Ana är så stark just nu. Läs igenom det du jälv skrivit så inser du att det inte finns någon logik i det. Tusen styrkekramar. Vi ska ju fixa det här, visst?

2012-10-24 @ 22:21:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback