Ta min själ, jag vill ändå inte ha den.

Idag, som merparten av alla dagar, har jag varit på Scä. Haft samtal med min läkare men har också varit på avdelningen. Som ni kanske förstått lite halvt är det inte speciellt bra med mig just nu. Skrik yttrar sig så gott som vid varje måltid här hemma. Stämningen är inte på topp och jag kvävs sakta av min egen ångest. För varje dag som går sjunker jag bara längre ner till Anorexin igen, vi går nu hand i hand på den lilla vägen jag för bara några månader kunde kalla för gammal. Fast nu är den verklighet igen. I takt med att vikten har tankarna också blivit starkare, vilket egentligen är ganska logiskt.
 
På avdelningen pratade vi först med en från personalen en stund, en rätt så lång stund. Sen så tog han med oss på en rundtur. Vi fick se in i ett utav sovrummen, vi fick även se matsalen, köket, tv-rummet och pysselrummet. Jag stötte på en tjej som satt på golvet i tv-rummet. Vi sa inte ett ord till varandra men jag märkte att hennes blick granskade mig från topp till tå. Vad hon tänkte om mig orkar jag inte ens fundera på. Jag försökte gömma mina ben bakom min stora jacka genom att diskret hålla den framför.
 
Nu står jag i vilket fall i kö till avdelningen. Familjevårdsavdelningen för att vara mer exakt. Om ni undrar hur jag känner har jag inget riktigt svar. Känslan av tomhet fyller min kropp. Jag vill verkligen inte bo po Scä under en period. Aldrig. Men samtidigt måste jag ta emot den hjälpen jag nu ska få även om det kan dröja ett tag eftersom att det är kö.

Kommentarer
Postat av: Fanny

Det kommer kanske inte vara det roligaste, men dock, du kanske får några nya vänner? Samt att du behöver ta hjälpen du kan få, senare kommer det kanske vara bättre? Lycka till!<3

2012-11-20 @ 21:34:53
URL: http://fanys.blogg.se
Postat av: Birgit

Hej Tove. Hörde av Sara att du var sjuk. Var verkligen jättetråkigt att höra. Har ju haft förmånen att få se dig utvecklas inom friidrotten. Tycker vi hade en fin och rolig tid i ÖIF. Du är en naturbegåvning vad gäller löpning! Har läst lite i din blogg och önskar att du kunde se dig själv som vi andra gör...Du är en supertrevlig, intelligent, framåt, söt tjej som förtjänar det bästa! Kämpa på Tove! Vet att du har den styrka som krävs för att ta dig ur detta! Vi tänker på dig och önskar dig allt gott här i livet. Kramar Birgit & Lasse

2012-11-20 @ 22:37:56
Postat av: Mallan

Förstår att det känns fruktansvärt jobbigt, men det är nog det bästa för dig. Våga vara modig och ta emot hjälpen! Du klarar det, för du är så mycket starkare än du tror.

Stor kram! <3

2012-11-20 @ 23:32:45
URL: http://mallanolsson.bloggplatsen.se
Postat av: minna

åh,jag var inlagd där i våras.. om du undrar något så finns jag <3 vet hur det känns i början men de e inte såå hemskt som man tror, det räddade faktiskt mitt liv! och senare kommer du att förstå att det var för ditt eget bästa! Du klarar det fina Tove!<3



2012-11-21 @ 14:53:36
Postat av: Anonym

Förstår känslan. Men många anorixlektiker har blivit friska pga att de har bott på scä. De är otroligt duktiga på scä och om du någon gång känner att de gör fel med din behandling måste du säga till dem. Du är skör som rispapper. Du förkänar det bästa!
Du är jätte vacker glöm inte det! ;)

2012-11-22 @ 09:42:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback