Mat multifamily

Fick en fråga om hur maten på en multifamily-dag ser ut. Så självklart ska jag svara på den, var själv väldigt orolig innan.
 
9.00 - Arbetspass
10.30 - Mellanmål
11.00 - Arbetspass
12.30 - Lunch
13.30 - Arbetspass
15.00 - Mellanmål
15.30 - Arbetspass
16.30 - Dagen slut
 
Vid mellanmålen dukas ett bort fram där det finns lite allt möjligt. Yoghurt, frukt, bröd, knäckebröd, smör, pålägg, mjölk, saft, juice, kaffe, te, risifrutti osv. Tillsammans med en av sina föräldrar bestämmer man vad man ska äta och tillsammans gör man i ordning det. Personligen har jag alltid med mig eget bröd till exempel då jag inte klarar av att äta det bröd som serveras där. Har man näringsdryck/calshake på sitt matschema får man ta med det själv. Så det är inte så att behandlare gör i ordning en varsinn macka åt alla med mängder smör eller något, inte alls. Vid luncherna dukas också maten upp, ungefär som i en skolmatsal. Alla ställer sig på led och läggerpå mat på tallriken. Antingen lägger man upp själv eller så gör ens mamma eller pappa det, det beror helt på vad man kommit överens om med sina egna föräldrar. Till lunch blir det ofta väldigt vanliga rätter så att säga. Jag har fått kycklinggryta med pasta, fiskgratäng, korvstroganoff med ris, laxpudding osv. Hoppas att det här hjälpte dig lite, kram,

Kommentarer
Postat av: Kämpa för ditt liv

Hej!
Sjukt bra blogg, du är verkligen en inspirationskälla. Läs gärna min blogg!
http://kampafordittliv.blogg.se/?tmp=699858

2012-11-19 @ 20:24:25
URL: http://kampafordittliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback