Läkarsamtal

Haft läkarsamtal idag. Alla var med, mamma, pappa, min behandlare, min läkare och jag. Jobbigt som vanligt även om vi inte tog någon vikt.

Ämnena som idag stod på agendan var, antidepressiv-medicin, inläggning och blodprover. Min läkare A vill att jag ska börja äta medicin emot min depression. Ät totalt emot det, vill verkligen inte. Är rädd för att förlora den lilla "kontroll" jag har. Har tills på tisdag på mig att fatta ett beslut... Vill ju må bättre, men samtidigt vill jag inte. Till nästa sak. På tisdag nästa vecka, alltså den 20:e november, har jag bedömningssamtal inför den eventuella inläggningen. Trots att vi bråkar så mycket hemma känner jag inte att jag borde få vistas där, är för fet för det egentligen. Alldeles för fet.

Mina blodprover visade tydligen fortfarande en svältpåverkad blodbild vilket tydligen var rätt så oroväckande efter ett helt år med matschema. Min kropp går fortfarande på sparlåga och min hjärna och mitt hjärta har inte full kapacitet. Fast givetvis var proverna betydligt bättre den här gången jämfört med förra. Nu ska jag sova bort all ångest.


Kommentarer
Postat av: Fanny

De där pillererna kommer inte få dig att tappa nån kontroll, inte automatiskt bli glad heller. Bara ge dig lite extra ork att själv ta åt sig av omgivningen och orka hitta anledningar till att må bättre! Den kommer bara hjälpa dig lite på traven men det kommer vara du som själv kommer få ork att vara glad. Du kommer bara tjäna på att ta dom! <3

2012-11-15 @ 17:42:08
URL: http://fanys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback