När mörkret faller

Jag vet inte vad jag vill, ärligt. Innerst inne vill jag förmodligen bli frisk, men just nu har jag ingen större längtan. Det hemska är att jag hela tiden planerar hur jag ska kunna gå ner i vikt igen efter det här... Alla mina tankar kretsar runt sjuka saker. Samtidigt vill jag inte göra någon besviken. Alla ni som funnits där och stöttat mig de dagar jag varit nära slutet, jag är oerhört tacksam för det. Därför kan jag inte göra såhär mot mina nära igen. Problemet är bara att jag inte står ut med mig själv nu. Jag är vidrig.

Just nu går allt för fort. Tiden rinner ur mina händer men jag har ingen chans att stoppa det. Hela den senaste veckan har varit ett helvete med undantag för några timmar. När är det min tur att må bra? Kanske är det bara att bestämma sig för att må bra så kanske man gör det. Fast jag är rädd för att må bra, rädd för känslan av lycka. Har inte känt riktig lycka på länge, då menar jag inte något av Anorexins falska lyckorus. För det är inte riktig lycka.

Ångesten på kvällarna och nätterna är värst, för under dagarna klarar jag att sysselsätta mig med annat relativt bra. Det är när mörkret faller som tankarna slukar mig. Systematiskt går jag genom allt jag ätit under dagen, samma panik sprider sig genom kroppen varje gång. Natten igår var hemsk. Hade fruktansvärt mycket ångest, så mycket jag inte haft på länge. Skakade, kallsvettades, hade hjärtklappning och så vidare... Märkte imorse att jag även rivit mig själv över stora delar av magen. De halvblodiga såren sved, plåstrade om mig själv och låtsades som inget.

På tal om en helt annan sak... Är det någon som typ är intresserad av hur mitt matschema ser ut eller så? Om det är något ni undrar eller något ni vill att jag ska blogga om är det bara att kommentera. Tveka inte! Annars kan ni maila mig på "[email protected]" om ni undrar vem jag är eller något helt annat. Sov gott!


Kommentarer
Postat av: Fanny

Det finns 2 alternativ! Antingen går du tillbaka till det sjuka och mår helt åt helvete igen och tvingas gå igenom allt det här jobbiga ännu än gång! Eller så väljer du at satsa allt och bli frisk! Må bra, känna lycka och vara fri! När du blir frisk kommer inte det sjuka vara ett alternativ längre. Du kommer inte vilja vara avmagrad eller må som du mådde! Jag satsar på alternativ 2! Är du med mig? <3

2012-05-30 @ 07:53:45
URL: http://fannywinblad.blogg.se/
Postat av: a

Jag känner igen mig otroligt mycket och vet exakt hur jobbigt det är.



Men jag säger bara, fortsätt kämpa! Jag tror på dig.

<3

2012-05-30 @ 14:55:42
URL: http://alicuu.blogg.se/
Postat av: tillfriheten

Nätterna är alltid värst brukar min kära mor säga. " Då är det mörkt och tyst och alla tankar hinner ikapp en. Men tänk på att det finns inget som hjälper dej att ligga vaken och tänka, du kan ändå inget göra just då. Så försök tänka att du ska ta dej igenom problemet imorgonbittiti istället. Och när morgonen kommer ska du se att det inte var så farligt som du kände den natten." Min mamma har lärt mej det, och det är så sant. Nätterna är värst. Men morgonen kommer alltid. Och då kommer det att kännas bättre igen. Kram <3

2012-05-30 @ 18:22:02
URL: http://tillfriheten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback