Att erkänna sina brister och misstag är svårare än vad många tror.

Direkt efter SCÄ åkte jag hem och slängde i mig lunchen, att äta fort ger mig så mycket mer ångest än att sitta länge vid bordet och verkligen koncentrera mig på att äta. Men som ni märker så lever jag fortfarande, vilket är positivt, antar jag... Att jag behövde skynda mig med lunchen berodde på att jag en timme senare skulle möta upp en vän i stan. Skulle hjälpa henne att försöka hitta en avslutningsklänning. Vi letade i cirka två timmar men hon köpte inget. Jag älskar att gå på stan, förut älskade jag även att prova kläder och ta en fikapaus. Fast nu är jag livrädd för provhytter. Verkligen livrädd. De senaste gångerna jag befunnit mig i en provhytt har jag inte klarat att hålla tårarna tillbaka. Hur kunde jag låta mig själv att bli såhär fet? Nu kan jag gå och handla ett par normala jeans i ungdoms och vuxenbutiker. Det kunde jag inte i höstas och vintras, om jag absolut skulle ha ett par jeans var det barnavdelningen som gällde. Om man hade tur någon gång kunde jag hitta ett par i en vanlig butik. Kändes skönt att det inte var jag som skulle prova i vilket fall. Alla kläder som jag köpt på senast tiden hänger kvar i min garderob med prislappen kvar. Min kropp är inte värdig att sätta på sig dem ännu, sen finns det inga bra tillfällen heller... Måste bli ändring på det!

Bilden nedan är på min "vackra" klädsel idag, säger klädsel för att det inte går att kalla detta outfit. I alla fall, jag har på mig ett vanligt svart linne från MQ, min älskade skinnjacka från Jofama by Kenza, ett par grå mjukisbyxor från märker Russel och min favorit väska från Desigual. Vet att ni bryr er.



Nu har jag ätit middag för kanske en timma sen. Det gick relativt bra måste jag säga, åt på 35 minuter exakt. Till middag serverades kyckling, klyftpotatis och någon sås.
Sås är något jag har väldigt svårt för... Det ger en obeskrivlig ångest efter. Jag vet inte hur jag ska säga, men sås känns liksom onödigt även om det smakar gott. Hoppas jag kommer över det snart. Hur har ni det mina fina läsare?

Kommentarer
Postat av: tillfriheten

Provhytter var något av det värsta jag visste. Det är forfarande jobbigt, men jag har lärt mej att inte ta det för seriöst. Det är oftast inte riktigt så man ser ut heller. Man står ju inklämd i en liten hytt och inte konstigt att när speglarna kommer så nära en själv så upplever man sej själv som större. Men jag ville bara säga att det kommer bli bättre! OCh du är värdig alla dina nyinköpta kläder som hänger i garderoben och väntar på dej, du är verkligen värdigt dem <3

2012-05-29 @ 20:17:05
URL: http://tillfriheten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback