Stadsvandring

Nu är jag hemma. Helt slut i hela kroppen faktiskt... Idag har vi i alla fall haft stadsvandring med skolan inne i stan. Vi har vandrat från slussen (Södermalmstorg) till Vasaparken. Vi gick inte raka vägen heller utan en del olika platser besöktes. 

Vid 8.10 samlades vi vid skolan, åkte sedan tillsammans till Gullmarsplan och tog där efter tunnelbanan till Slussen. Precis utanför, vid Södermalmstorg mötte vi upp några andra som valt att ta sig dit själva. Vi delade sedan in oss i lag om 2-4 personer. I mitt lag ingick Kia, Helena, Emila och så jag förstås. Vi fick ett papper med några uppgifter som vi skulle lösa eller vad man ska säga. Bara för att jag såg min chans till lite "träning" så låtsades jag vara helt sjukt taggad på denna stadsvandring. Sa att jag ville vinna och sa hela tiden åt de andra att gå fortare. I själva verket brydde jag mig inte ett skit om att vinna, ville bara röra mig så mycket som möjligt. De gånger vi gick fel och alla belv helt trötta blev jag istället glad, jag fick ju gå ännu lite längre än vad det var tänkt...



När vi hade gått klart rundan skulle vi äta matsäck. Men ingen annan hade med sig... Tillslut bestämde sig alla för att gå till Sandy's och käka typ en baugette med fyllning, sallad eller focaccia. De flesta beställde focaccia med mozarella och parmaskinka eller foccacia med kyckling och fetaost. Måste säga att det såg helt sjukt gott ut. Men vitt bröd och massa ost...nej. Längtar tills jag vågar vara spontan och äta det som ser gott ut. Jag satt där bredvid och kollade på när alla andra åt. Efter ett tag frågade Kia mig om jag inte skulle äta min matsäck. Hade bestämt mig innan för att inte göra det, jag kunde ju lura alla och säga att jag redan ätit eller att jag skulle äta sen. Men jag åt efter ett tag. Åt upp allt. Men är det konstigt..? Vi hade ju promenerat i säkert två timmar, min kropp behövde lunch. Alla behöver lunch för att orka. När jag ätit fick jag självklart lite ångest men jag tror det kändes mycket bättre än om jag inte hade ätit. Drack dock inget vilket mamma är väldigt förbannad över nu... Hon hittade nämligen min fulla dricka i väskan. Så nu sitter jag här och har precis druckit ett glas juice som kompensation för det. Alltså har jag följt matschemat helt idag trots att jag varit på utflykt!

Snart ska jag klippa mig också... Blir nog bra, sådär innan avslutningen.

Kommentarer
Postat av: Fanny

Inte alls bra att du lyssnar och slavar anorexin så <3

2012-06-13 @ 12:07:56
URL: http://fannywinblad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback