Sista Calshaken?





Det är möjligt att det är den sista Calshaken föralltid som jag dricker ikväll. Det finns en möjlighet, och jag skulle tro att den faktiskt är väldigt stor. På torsdag har jag "stormöte" på Scä. Där kommer båda mina behandlare vara med, min läkare, mamma, pappa, jag och sen även några andra från heldygnsvården och barn och ungdoms mottagningen på Scä. På torsdag ska jag väga mig och allt det där först, sen så ska vi bestämma om jag måste fortsätta med Calshaken eller om min kropp kanske klarar sig på endast vanlig mat nu. Om jag ska få slippa den måste jag ha gått upp X-antal kg under dessa två veckor. I morgon vet jag i alla fall att jag kommer slippa dricka den beroende på att jag ska sova hemma hos en kompis tillsammans med några andra kompisar. Jag tror knappast att mamma kommer tvinga med mig en Calshake då, för jag kommer ändå inte dricka den i så fall. Jag tror att jag gått upp mer än vad jag behöver de senaste veckorna. Känns hemskt, men jag måste stå ut. Innerst inne vet jag att det är rätt väg.

Jag vill ha gått upp så att jag slipper Calshaken, men samtidigt skulle det kännas hemskt att ha gått upp så mycket. Jag måste ju vara normalviktg nu, större än vad jag är nu kan man ju inte behöva vara. Jag hoppas i vilket fall att jag slipper ta med denna shake till Thailand i sommar. Om min läkare säger att jag måste fortsätta dricka den kommer jag bryta ihop. Bokstavligen.

Nu står Calshaken framför mig och jag ska vilken minut som helst börja dricka. Känner hur klmpen växer i magen. Igår tog det hela två timmar att dricka den igen. Lämnade kanske 2 matskedar beroende på att jag mådde så fruktansvärt illa. Bättre att lämna lite än att faktiskt råka kräkas upp allt sen. Det kändes på riktigt som om det skulle ske, ingen överdrift. För er som inte redan vet det så äter jag även en macka till Calshaken! Wish me luck. Nu kör vi!

Kommentarer
Postat av: Josefina

Åhhhh, hoppas hoppas att det går bra så att du slipper calshaken! Jag tror på dig!

2012-06-13 @ 13:19:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback