Hur ska man göra?

Jag tror att jag försöker bli frisk. Eller gör jag det..? Jag äter maten men vågar inte gå emot alla tvång och andra tankar. Kan man ens bli frisk ifall man inte jobbar på att byta tankesätt? Nu har jag följt matschemat i snart sju månader men mår inte psykiskt bättre alls. Visst, jag har gått upp 10kg och jag orkar mer nu. Det gör jag. Men gång på gång frågar jag mig själv om det verkligen är värt allt slit, allt som händer är ju bara att jag blir mer missnöjd med min kropp. Men hur gör man för att bli frisk? Jag vet inte och det är det som är det jobbigaste. Jag vet inte hur jag tar mig dit.


Kommentarer
Postat av: Fanny

Du måste gå emot alla anorexins tvång och byta tankesätt för att bli frisk. Så länge du lyssnar på anorexin kommer den inte släppa greppet om dig. Du måste slå anorexin! Du måste få den att bli besviken och arg på dig. Då kommer den inte vilja vara kvar längre. Men så länge du gör den glad och stolt kommer den stanna kvar <3

2012-06-11 @ 12:23:53
URL: http://fannywinblad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback