Body lotion

Något jag fortfarande har en stor skräck för är body lotion, eller feta krämer över huvud taget skulle jag säga. Har inte smörjt in mig med varken ansiktskräm, body lotion eller handkräm på snart ett år skulle jag tro. Har fått för mig att den feta krämen kommer åka in i min hud och sedan lägga sig som ett fettlager på insidan istället. I vintras var mina händer så torra att dem sprack och blödde mellan fingrarna. Ändå envisades jag med att inte använda handkräm. Nu är mina ben helt torra också... Vet inte riktigt hur jag ska göra med tanke på att jag hade planerat att vara barbent under klänningen på skolavslutningen. Det går ju liksom inte att ha såhär torra ben då, men samtidigt vågar jag inte ta en fet kräm över hela mig. Vet dock att jag kommer bli tvungen att smörja in mig i Thailand, både med solkräm och body lotion. Så kanske är det lika bra att öva redan nu..?

I julklapp fick jag en hel present-låda från The Body Shop som innehöll bland annat tvål, scrub och body lotion som doftade jordgubb. Alla produkter har används flitigt utom just body lotion. Om jag ska vara ärlig har jag inte ens öppnat den... Måste våga. Är det någon annan som har eller som har haft samma problem så får ni gärna kommentera eller maila ([email protected]) så slipper jag känna mig ensam om detta konstiga problem. Det är möjligt att jag är ensam om just denna sjuka tanke, men ändå.


Kommentarer
Postat av: Fanny

Jag är också rädd för att använda bodylotion, Hudkrämer och sånt. Tror också att det åker in i huden och lägger sig som ett fettlager. Jag vet ju egentligen att det inte är sant, men det är något anorexin lurat i mig <3

2012-06-13 @ 09:46:35
URL: http://fannywinblad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback