6x6=43

Alla är bra på någonting, det vet jag. Oftast är man bra på saker man övat på. Om vi tar multiplikationstabellen som ett exempel. Inte skulle du kunna den idag utan att ha övat? Precis, svaret säger sig självt. Det är lättare att komma ihåg saker om man övat in det. Som du säkert redan listat ut stämmer inte rubriken...för 6x6 är ju 36, det vet jag beroende på att jag fått höra det så många gånger utav mina lärare. På så sätt behöver jag inte ens tänka efter om någon skulle fråga mig efter det svaret. Men låt mig nu säga att du har övat 50 gånger om dagen under 5 år på att 6x6 är 43 men också hört någon enstaka gång att det är 36. Vilket skulle du då tro på?

Förstår ni vart jag vill komma? Att alla negativa tankar du dagligen tänker om dig själv kommer du sakta men säkert börja tro på. Så försök, jag vet att det är svårt. Men försök ändå att varje gång du går förbi en spegel säga något positivt om dig själv. Bestäm dig för en kroppsdel till att börja med som du ska lära dig att acceptera. Det kan vara dina ben, din hals, dina tänder, din nagel, din mun eller vad som helst. En kroppsdel som du SKA tänka något positivt om minst 3 gånger om dagen. Eller säg det, du behöver inte bara tänka, säg det rakt ut. Öva på att tänka positiva saker om dig själv istället för att fortsätta mata dig själv med negativkritik. Det kommer vara svårt och det kommer göra ont men det är absolut nödvändigt. Kramar till er, ni är bäst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback