5 juni 2012

Hej!
Dagen har varit både bra, rolig, kul, jobbig, krävande.... och så vidare. Blandat helt enkelt. Dock blev denna dag inte riktigt som vi planerat, men det blev bra ändå! Det här inlägget är sprängfyllt med bilder från måltider och lite annat, så förbered er.



På vägen till museumet hade vi otroligt kul, så mycket har jag inte skrattat på evigheter. Vid Sergelstorg stod några och gjorde reklam för Colgates nya tandkräm genom att dela ut prover. Jag, Evelina och tre killar från klassen fyllde hela Evelinas väska med prover. Haha, herregud. Han som delade ut dem måste tyckt att vi var helt störda. Väskan var så full av små tandkrämstuber att den faktiskt sprack när vi skulle stänga den. Jag tror inte ni kan förstå hur hysteriskt mycket vi skrattade när vi satt där på gatan och fyllde hela väskor med tandkräm.



Som förmiddagsmellis tog jag bara ett äpple... Förlåt. Men det gick verkligen inte med mackan, kände mig alldeles för fet för att äta den, speciellt när ingen annan av mina vänner åt. Åh, dumma mig. Jag borde ha ätit rätt istället.



Efter rundturen på Etnografiska muséet var det dags för matsäck utanför. Med mig hade jag kycklingsallad med kyckling, bladspenat, småtomater och quinoa i tre olika färger. Hade även någon yoghurtsås att ha på. Maten var god men jag klarade inte av att äta upp exakt allt, det måste jag erkänna. Lämnade inte mycket men det kändes onödigt att äta när jag visste att någon egentligen inte hade någon koll på ifall jag gjorde det eller inte.



Planerna var ju från början att jag och några kompisar skulle åka direkt från Etnografiska till Grönan för att kolla på konsert, Albin Gromer. Men smart som Kia är så hade hon glömt sitt batteri till kameran, då blev vi tvungna att åka hem till henne och hämta det. När den här bilden togs var vi på väg in till stan igen efter att vi hämtat batterier.







Melliset bestod av en müslibar från Wasa med smak av äpple och kanel samt lite apelisin MER att dricka. Jag åt det samtidigt som vi väntade på bussen. När vi kom fram till Slussen igen och var på väg ner mot färjan så började regnet ösa ner. Vi försökte smita upp och gömma oss på McDonalds lite längra upp på gatan för att inte bli blöta, men tyvärr var det redan försent. Vattnet forsade ner på gatorna där vi slaskade genom i vitan converse, skinnjacka och jeans. Inte lite blöta blev vi. När vi stod där inne på McDonalds och insåg att det faktiskt var 5 timmar kvar tills konserten började känndes det inte särskilt lockande att åka dit i blöta kläder i kylan och sitta där och vänta. Istället åkte vi hem till några killkompisar där det bjöds på middag och en massa mer skratt.





Självklart bjöds det på standard-rätten idag igen, tacos med andra ord. Åt två bröd med fylling. Hade planerat innan att bara ta ett, men sen ändrade jag mig. Jag vill ju bli frisk, och ärligt talat så var jag inte mätt efter ett bröd. Jag fixade middagen bra tycker jag ändå, även fast jag fyllde bröden mest med gurka. Tog mindre köttfär än vad jag kanske borde ha gjort, men det får jag tänka på nästa gång. Jag åt ju i alla fall.



Min tallrik efter maten. Det enda som lämnades var en grukbit, en liten bit bröd och lite vätska från tomaterna som rann ut. Till detta drack jag vatten, klarade inte av att dricka Cola som resten av gänget. Har inte vågat mig på det ännu...



Efter maten öppnade Felix chips, och frågade om jag ville ha. Snälla nån.. Kände mig så dum när jag sa nej. Men än är jag inte redo för att äta spontant utöver matschemat, aldrig. Jag skulle inte klara av det.





Melliset blev en tallrik citron yoghurt med AllBran och sen en rågkuse med smör och skinka. Klarar inte av osten Fanny, förlåt. Planerna var ju från början att jag skulle sovit hos Felix också men jag klarade det inte. Fram emot kvällen kom ångesten över mig. Var alldeles matt och slut i både kroppen och huvudet efter en lång dag. Sover hemma iställe vilket känns betydlgt skönare.

Hoppas att inlägget inte blev allt för långt, så att ni inte orkar läsa. Men dagen har varit bra och jag har mått relativt bra hela tiden. Ibland helt AWESOME och andra ögonblick mindre bra. Just nu mår jag inte så bra men jag hoppas på att morgondagen blir bra! Sov gott, och njut av er lediga dag i morgon!




Kommentarer
Postat av: Saga

Jag tycker ju det verkar som det gått jättebra för dig överlag! Du har kämpat och gjort ditt bästa och du är ändå medveten om när du borde ätit lite mer och så, "bara" att jobba vidare på nästa gång! Och framför allt verkar du ha haft kul! Du har kunnat njuta av dina vänners sällskap och det är det viktigaste av allt tror jag! När du får uppleva hur roligt det är att skratta och ha kul som alla andra, då kommer troligtvis motivationen och modet som krävs för att verkligen försöka fullt ut att bli frisk! Du är grym tjejen, fortsätt kämpa <3

2012-06-06 @ 08:31:50
URL: http://wanttobehappy.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Har vart sugen på att prova den baren från Wasa. är den god? :))



Hoppas du har en fin dag.

2012-06-06 @ 16:47:59
URL: http://vagenupp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback