Till dig

Till alla er som kämpar varje dag för att tillslut komma fram till livet igen:
Som jag förstått är det många andra som oroar sig för samma sak som jag. Vem man blir efter att ätstörningen lämnat. Just nu försöker den lura i dig att du kommer inte vara någon utan den, värdelös kommer du att bli. Fast det är inte hela sanningen. Ingenting av det stämmer egentligen. Man mår inte bättre utav att vara sjuk även fast det känns som det ibland, och ingen tycker om dig mer bara för att du är sjuk. Det finns ingen som vill vara med dig bara för att du jämt och ständigt tänker på att äta så lite som möjligt eller vara så smal som det går. Tror du det så är du helt fel ute. Tänk på att det säkert finns en miljon grejer som är roligare att göra i livet än att sitta hemma och försöka slippa undan så många kalorier som möjligt.
Som det är nu är du instängd och fångad i ett helvete. Lever ett begränsat och inrutat liv. När man blivit frisk kommer man må så in i helvete mycket bättre. Jag vet att du kämpar varje dag och att du säkert ofta mår väldigt dåligt. Om du fuskar med maten och motionerar mer än du får så blir livet faktiskt inte roligare än såhär. Det är sant.  Som jag redan sagt många gånger tvivlar jag ofta på om jag vill vara frisk eller sjuk. Men när jag väl får känna på livet ibland längtar jag s mycket till friheten att det bokstavligen gör ont i bröstet. Då vill jag bara dit på en gång och skulle kunna göra vad som helst för att få komma dit.
 
Jag har ofta dåligt samvete över allt jag förstört för min familj, släkt, vänner och alla jag älskar. Dåligt samvete över att jag alldeles för ofta väljer att lyssna till Anorexin istället för till dem som faktiskt vill mitt bästa. Jämt och ständigt har jag så otroligt fina människor runt om kring mig. Människor jag egentligen inte vill svika fast jag ofta gör det. Tänk på att era föräldrar och alla andra ni känner faktiskt älskar er och vill inget annat än att ni ska må bra. Vill ni göra dem glada finns det bara en utväg, friheten. Och jag vill i alla fall hellre att mina nära och kära mår bra och är lyckliga än att anorexin får ett falskt lyckorus lite då och då. Det vill jag. Vadvill ni?
Glöm inte att du är bra som du är. Du är fin och ingen ska få ändra på dig. Var den du är så kommer andra trivas med dig och du kommer kunna acceptera dig själv tillslut, till och med börja gilla dig själv. Du är bät på att vara dig!!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Saga

Gråter när jag läser det här. Det är så bra, det är så sant. <3 det är inte värt det. Ingenting i världen är värt anorexin.

Svar: Tack. Hoppas att det hjälpte lite också. Fortsätt kämpa Saga, jag tror på dig! Massor av kramar! <3
nuskajagdit.blogg.se

2012-07-16 @ 13:48:34
URL: http://www.wanttobehappy.blogg.se
Postat av: L

ja vem blir man efter ätstörningen, vem är man om man inte längre är ätstörd?
jag kan säga att den person jag är nu utan anorexins röst är 100000 ggr bättre och jag gillar den person jag blivit mkt mer och alla andra gillar mig mkt mer nu, nu finns det faktiskt folk som vill vara med mig , och inte för att det är synd om mig!
så VÅGA, det finns inget att förlora!

2012-07-16 @ 16:40:32
URL: http://bestigaberg.blogg.se
Postat av: Fanny

Så fint skrivet, och så sant! Lyssna på DINA tankar, för du har så himla rätt! Det här är sanning. Inte det anorexin säger för det är bara lögner. Jag vet att du fixar det här hjärtat! VI fixat det här! <3

2012-07-16 @ 18:16:04
URL: http://fannywinblad.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback