Små svar

"Hej Tove! Jag heter Nellie och är 14år. Har läst din blogg ett tag nu och tycker verkligen om den, vissa saker du skriver är verkligen superfina. Själv lider jag också utav en ätstörning, har precis börjat behandling fast inte i Stockholm utan i Falun. Jag sitter bara hemma och väntar på nästa mattid hela tiden, det är så jobbigt! Jag gör ingenting utom det.............. Vad sysselsatte du dig med under den perioden du var hemma från skolan? Och sen undrar jag en sissta sak. Du skrev att du straffar dig själv ibland, hur menar du? Alltså vadå straff? Kramar från Nellie."
 
Svar: Hej Nellie, tack så mycket för ditt mail! Vad kul att du läser min blogg! Jag förstår verkligen den där rastlösheten. Man orkar inte göra något, man får inte göra något och man kan inte göra något samtidigt som man vill göra något. När jag var som sjukast och var tvungen att stanna hemma från skolan hade jag en otrolig panik i hela kroppen. Mina föräldrar hade stenkoll på mig vad jag än gjorde. Jag försökte läsa böcker, men kunde inte fokusera på texten. Jag försökte se på filmer, men kunde inte hänga med i handlingen. Tillslut började jag pyssla, jag gjorde massa olika saker för att fördriva tiden. En ganska lång period höll jag på och pysslade med Fimo-lera, jag gjorde örhängen, halsband, Iphoneskal och så vidare. Det kan jag faktiskt fortfarande göra ibland när ångesten kommer över mig, väldigt avkopplande och samtidigt inte så krävande. Jag kan visa några bilder på det jag tillverkat nedan.
Lite så ser mina saker ut, har massa mer grejer men har inte fotat allt.
 
Att jag straffar mig själv, hmm hur ska man förklara. Jag kan börja med och säga att det inte alls är lika allvarligt och mycket nu som förut, men man kan säga som så att jag plågar mig själv på olika sätt när jag varit glad eller känt mig helt okej. Kommer inte berätta vad jag gör eller har gjort på grund av att det kan påverka andra negativt. Tack för ditt mail Nellie, sköt om dig tjejen! Jag tror på dig! Kram.
 

Kommentarer
Postat av: Eveliina

Hej! :) Hittade till din fina blogg via facebook gruppen. Ska börja följa den!
Du verkar vara en jättefin och stark tjej som kämpar på jättebra! Går du i någon behandling nu och är du normalviktig? Ha en jättefin kväll! :) kram!

Svar: Hej, vad roligt att du tänker följa mig! Tack så jättemycket förresten. Jag går i behandling hos Scä (Stockholms centrum för ätstörningar) just nu. Har gått hos deras mobila team i snart 8 månader, och ska snart övergå till deras barnteam. Jag är inte riktigt normalviktig ännu, mitt BMI ligger vid 17 någonting skulle jag tro. Började på 13,86 så jag har ändå kommit en ganska bra bit även fast det fortfarande är lite kvar. Ha en jättefin dag du också, massa kramar till dig! <3
nuskajagdit.blogg.se

2012-07-09 @ 21:20:29
URL: http://cupcakedream.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback