Och jag skäms för att be och jag skäms för att gråta

Efter lunchen som bestod av pasta med köttfärssås cyklade jag och brorsan ner till stranden trots det halvt kalla vädret. Jag badade inte, men det gjorde han. Lite mysigt att umgås med honom ibland. Mamma var iväg en sväng och pappa var på jobbet när vi kom hem, samtidigt som det var dags för mellis. Och han bara "Tove, är det inte mellis nu?". Så söt! Då går det inte att vägra direkt. Han tog en tallrik glass med jordgubbar och jag tog en macka och drack ett glas juice. Dagen idag har varit mysig tycker jag. Inte gjort så mycket men ändå. Imorse var jag, mamma och min lillebror och spelade minigolf, haha. Jag vann inte men det var ändå trevligt.
 
När jag vaknade imorse ville jag verkligen inte äta frukost. Tankarna från middagen igår som var fruktansvärt jobbig satt fortfarande kvar. Inget kändes bra. Mådde fortfarande lite halvt illa. Ville hellre ligga kvar och aldrig stiga upp än att sätta mig vid frukostbordet. Vet inte om jag berättade det, men bara för att jag inte åt eftermiddags melliset igår la pappa upp en alldeles för stor portion till middag. Jag höll på att dö efter halva, ni skulle sett den.Tillslut satt jag i alla fall vid bordet och åt min frukost, tog ett tag att äta men så är det. Vid mellis var det inte bättre. Var fortfarande proppmätt, men jag åt ändå. När vi sedan kom iväg och spelade lite minigolf kändes det bättre. Inte så mycket fokus på maten. Lunchen gick bra även om det tog tid. Mamma hispade runt och sa "Det är ju helt absurt att det fortfarande kan ta 50minuter för dig att slutföra en portion med pasta och köttfärsås!". Visst, jag håller med.
 
Kanske har planer för i morgon, men det beror helt på vädret. Men på lördagen har jag ingen aning om vad jag ska hitta på. Vill träffa någon. Sen är det söndag och då ska jag på födelsedagsmiddag hos Emilia! Tror det kommer bli riktigt kul, har saknat alla så mycket!

Kommentarer
Postat av: Em

Du verkar ha det bra, trots små jobbigheter. Men du kämpar på något otroligt :) Fortsätt så

2012-07-27 @ 08:31:49
URL: http://addictedtorunning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback