Mötet avklarat

Hej mina vänner, nu är jag hemma igen.
Mötet på Scä (Stockholms centrum för ätstörningar) gick faktiskt helt okej. Självklart var det inte direkt roligt men samtidigt var det inte alls så jobbigt som det ibland kan vara. Kommer till och med ihåg det mesta hon sa, framsteg haha. Annars brukar jag vara så djupt inne i mina egna tankar att jag inte ens regristerar vad dem säger.
Först så satt vi i väntrummet någon enstaka minut innan vi blev insläppta av H. Där inne pratade vi lite om allt möjligt, om hur alla måltider gått och så vidare. Efter en halvtimma gick jag och H iväg för att väga mig. Första gången jag tog vikt hos Barnteamet, vilket betyder att det var ett nytt läkarrum. Det kändes faktiskt bättre där, inte samma ångest i väggarna. Kan bero på att det kom in lite ljus där till skillnad från läkarrummet hos Mobila. Vikten stod i alla fall still. Inne i samtalsrummet där mamma väntade berättade H om vikten. Mamma såg väldigt bekymrad ut. Direkt efter frågade H mig ifall jag kräktes. Jag stirrade på henne och antar att jag såg ut som ett frågetecken. Då upprepade hon frågan igen, "Ja, alltså kräks du upp maten?". Kvickt svarade jag nej. Jag frågade varför hon undrade och hon svarade för att det nästan var omöjligt att stå still i vikt utav det matschemat jag har nu. Hon tyckte även att vi skulle gå och ta nya prover, kolla så att min kropp var i okej skick nu. Så att jag stod still i vikt inte berodde på någon annan slags sjukdom jag utvecklat på grund av svälten. Jaja. Vi pratade en stund till innan mötet tog slut.
 
Vi pratade lite om det här med semester. Att jag faktiskt måste våga ha lite semester från ätstörningen. ÅH STÖR MIG SÅ SJUKT MYCKET PÅ NÄR FOLK SÄGER SÅ, DET GÅR JU INTE BARA ATT PAUSA. Förlåt. Jo, men vi kom typ överens om att jag skulle få ha en anorexifri dag. Haha, låter stört men jag gillar ändå idén. Den dagen ska jag få sova ut, sen så går jag upp och äter min frukost tillsammans med resten av familjen. Efter det kanske vi åker iväg någonstans, äter lunch och möjligtvis tar en fika. Men inget matschema, på en  hel dag. WOW. Självklart måste jag äta, men inte alla 6 målen, och inte dubbelt. En enda dag under den här sommaren kommer jag få äta normalt, yay. Ha en bra kväll allesammans. Snart ska jag kolla på Wallander och äta mitt kvällsmål.
 
 

Kommentarer
Postat av: Em

ursäkta, men hur skulle man kunna ta semester från ätstörningen? från matschemat, ja, men inte från själva sjukdomen. hur tänker de?

2012-07-17 @ 08:22:03
URL: http://addictedtorunning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback