Hur ska man göra?

Jag vet inte hur man försöker bli frisk på riktigt. Alltså verkligen försöker. Jag äter allt det som mina föräldrar säger att jag ska äta, ibland kommer tårar, skrik och alldeles för mycket ångest både innan och efter, men jag äter. Fast ingenting annat förutom att äta gör jag ju för att bli frisk. Jag vet att jag borde sätta mig emot alla sjuka tankar och tvång som hela tiden kommer, men det är alldeles för svårt att klara det på egen hand. Innan sommaren fick jag mycket hjälp av min behandlare K vid just dessa punkter. Hon hjälpte mig speciellt med det varje gång jag var på Scä själv, sen så smsade jag henne ibland och hon hjälpte mig att vända hela tanken. Nu är det semester och jag kan inte få den hjälp jag behöver, och kraften att sätta mig emot allt det där själv har jag tyvärr inte. Jag vet inte hur jag ska göra... Jag vill så gärna, men jag kan inte.
 
Opassande bild till inlägget, men jag hade ingen bra på lager. I alla fall, bilden är tagen i Bangkok på Madame Tussauds. Det är jag och "Queen Elisabeth", haha.

Kommentarer
Postat av: Fanny

Precis som du säger så är det du måste göra att sätta dig emot alla tankar och tvång. Och jag vet att du har kraften till det egentligen! ALLA är starkare än anorexin, men anorexin lurar dig att du inte är det. Ana gör allt för att få stanna kvar i dig. Men Jag vet att du är stakare än starkast egentligen! Det är bara Ana som får dig att tro tvärtom! Men när du väl sätter dig emot tankarna kommer du märkas hur fel anorexin har och hur stark du egentligen är! Jag vet att du kan det! <3

2012-07-08 @ 10:02:34
URL: http://fannywinblad.blogg.se
Postat av: Julia

Eller så tröttnar du på alla tvång, för så länge du äter och ger din hjärna näring tror jag inte att tvångstankarna blir så långlivade.
Hoppas det blir bättre i alla fall!

2012-07-09 @ 10:38:24
URL: http://ocensureradflicka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback