Hemma i ett molnigt Sverige

Hej allihopa (läs ni som är kvar), nu är jag hemma igen efter en bra men ändå rätt så kämpig semester. Fast jag måste ändå erkänna att allt blev betydligt bättre jämt emot vad jag hade föreställt mig. Har ätit massa god frukt och mat, även utmanat mig helt otroligt mycket faktiskt. På ett sätt känns det tråkigt att resan är över men samtidigt känns det väldigt skönt. Nu har jag precis ätit lunch hemma och jobbar på att försöka vända på dygnet just nu. Är ganska trött beroende på att jag knappt sov någonting på planet. Vi lyfte från Bangkok 02.10 på natten thailändsktid, alltså var klockan strax efter 9 på kvällen här i Sverige då. Sen så landade vi 07.17 svensktid på Arlanda imorse. Jag tänkte berätta lite mer om min resa nedanför, även med lite bilder och så.

Måndagen den 18 juni begav vi oss till Arlanda. När den här bilden togs hade vi precis parkerat bilen på Arlandas parkering, och så stod vi och väntade på bussen som skulle ta oss till Terminal 5.

Vi flög som vanligt när vi åker till Thailand med bolaget Thai airways. Till middag serverades det kyckling i grön curry med ris. Det var faktiskt gott för att serveras på ett flygplan. Åt även en liten fralla med smör på och drack äppeljuice till.

När vi landade i Bangkok efter ca 10 timmars flygning fick vi vänta i ca 2 timmar tills vår andra flight till Koh Samui gick. Det gick väldigt fort att flyga dit, bara 1 timma. Man hann knappt lyfta innan det var dags att landa igen kändes det som. Bilderna ovan är tagna på deras urgulliga lilla flygplats. Den har inte ens några väggar, men det är så fint överallt. Faktum är att denna flygplats har blivit utnämnd till världens vackraste flygplats. Har varit här förut men det var ändå lite småkul att komma tillbaka.

- Chaweng beach, Koh Samui

Några kvällar kollade vi på fireshow nere vid stranden. Det är så mysigt och är något som bara måste göras på en semester i Thailand.

Som jag redan berättat så åkte jag vattenskoter en av dagarna vilket var hur kul som helst. Det var första gången för mig men absolut inte den sista!

Spelade strandtennis med min pappa!

Myste på terassen med spotify och kortspel i värmen tillsammans med min familj på kvällarna innan det var dags att gå iväg till restaurangen.

Åt midda på mysiga restauranger på stranden och ibland inne i stan. Efter tog vi antingen en strandpromenad eller en shoppingtur inne i stan, och ibland båda förstås!

Efter Koh Samui åkte vi till Koh Tao. Där solade jag, snorklade både vid en strand som hette Jansom Bay och sen åkte vi på en snorklingtur bara vår familj med en liten båt och en guide till två olika vikar. Mango Bay var finast! Badade även i poolen på hotellet som var hur fin som helst.

På Koh Tao åkte vi till en annan strand en kväll Gick runt och shoppade lite där och åt sedan på en fin restaurang precis vid vattnet.

Under den här semestern har jag kommit närmare min fina lillebror på något sätt. Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara, det är bara så.

Druckit aldeles för goda vattenmelonshakes har jag också gjort. Det är lite såhär jag skulle vilja sammanfatta min semester som var det absolut bästa som kunde hända mig, verkligen. Jag fick ett avbrott från vardagen, ett avbrott från scä, ett avbrott och en paus från allt. Det var så behövligt. Det här med alla utmaningar som kommit över mig under semestern har självklart varit jobbigt men det har ändå funkat. Har bara fått en riktig ångest-attack på nästan 3 veckor, det är bra tycker jag. Min kudde har å andra sidan färgats svart av maskara ganska många kvällar men det spelar ingen roll. Jag försöker att inte fokusera på det, fokuserar istället på det bra. Eller jag försöker... Förlåt för ett långt inlägg. Cred till er som orkade läsa eller i alla fall kolla genom allt, om någon ens gjorde det..? haha. Nu ska jag sova tror jag, eller kolla en film. Bloggar mer sen. Kram.

 


Kommentarer
Postat av: Lisa

Resan verkar verkligen gått över förväntan! Det är du så värd!!
Jätte fina bilder, på dig och allt annat!! Stor kram!

2012-07-06 @ 22:47:14
URL: http://livetkomemellan.blogg.se
Postat av: Johanna Sjöberg

Jättefina bilder! :)
älskar din blogg, kram!

2012-07-07 @ 01:49:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback