För långsamt, för snabbt men aldrig i takt

Jag finner ingen ro. Vandrar omkring i huset utan att göra något. Går in i ett rum och cirkulerar lite innan jag går in i nästa. Jag väntar på nästa måltid, får ångest och sen vandrar jag runt lite till. Jag vill sätta mig ner och läsa en bok, titta på en film eller vad som helst fast jag klarar inte av det just nu. Jag hör röster som hela tiden lovar mig saker, rösterna säger att om jag gömmer mer mat och lyssnar på anorexin kommer allt bli bra igen. Allt kommer lösa sig, jag kommer bli fin, jag kommer bli bra, men framförallt att jag kommer må bra. Men nejnej, jag har ju redan provat det! Det hjälper inte! Om det bara var så enkelt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback