Eskilstunaaaaa

Hello mina vänner! Nu är jag hemma från landet. Eller hemma är jag faktiskt fortfarande inte, är hos mormor och morfar. Men imorgon eftermiddag går mitt tåg hem till Stockholm. Ska bli otroligt skönt att komma hem, komma hem till mitt rum, min säng, mina saker och allt det där... Det var som sagt tänkt att vi skulle åka hem från landet i morgon, men på grund av att det var så tråkigt väder idag åkte vi idag istället. Ska berätta lite om min trip till sommarstugan.
 
På vägen dit stannade vi vid Venneberga och åt vår lunch-matsäck. Riktigt mysigt och gott var det. Jag åt två stycken typ "wraps" eller vad det heter som mormor hade gjort. Det var i alla fall sallad, majs, paprika, tomat, skinka och chilli-cremé fraiche i ett Tortilla bröd. Där satt vi, åt och kollade på båtar i solskenet.
 
När vi kom fram så fikade vi. Japp, jag med, precis som alla andra. Åt en och en halv kanelbulle och drack ett glas saft. Måste bara tillägga att jag fikade även dagen efter. Då på en blåbärsmuffin och ett glas saft!
 
Samma kväll så skulle vi grilla. Grilla korv...
Korv är någonting som varit förbjudet, speciellt med vitt bröd till. Känns så mycket, eller nåt, jag vet inte. Åt två stycken i alla fall. Jag vill våga ta ketchup eller någonting på... det blir så tråkigt att sitta där och tugga på en korv utan någonting på. Varför gör jag ens så? Det är ju inte direkt så at ketchupen kommer göra mig fetare. Nästa gång ska jag våga, åtminstone på en korv. Älskade ju ketchup förut.
 
Vi har också plockat massor med bär och kantareller. Två liter hallon, två liter jordgubbar (minst), och två liter blåbär. Kantareller vet jag inte hur mycket vi plockade. Fulla korgar varje dag kom morfar hem med. Mycket blev det i alla fall.
 
 
Yes. Fiskat har jag också gjort! Så ikväll blir det aborre till middag igen, haha.
 
SOMMARFLIRT. På vägen hem i bilen blev denna goding mitt mellanmål.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback