Att våga må bra

Att våga må bra låter kanske som det enklaste som finns för en frisk människa, men för mig och för många andra är det bland det svåraste. Jag vågar inte riktigt känna glädje. Eller jag vågar känna glädje men jag kan inte riktigt erkänna det för mig själv. Jag är inte värd att må bra, jag är inte värd att skratta, jag är inte värd...eller vänta. Varför skulle just JAG inte vara värd allt det där som är så självklart att alla människor är värda? Varför ska jag straffa mig själv på olika sätt för att jag känt glädje under dagen? Det är inte bra, det är inte friskt. Jag måste sluta.

Kommentarer
Postat av: Loui

Åh, fint skrivet. Har läst din blogg ett tag men inte riktigt vågat kommentera, men nu gör jag det. Är glad att se att det ändå verkar gå framåt för dig, det förtjänar du, Tove.
Jag har aldrig lidit av anorexia och i nuläget känns det som att det inte kommer att drabba mig själv, men vem vet? Däremot har jag hemsk ångest som plågar mig, och det är väl på så sätt som vi är lite lika kanske. Eller jag vet inte, det spelar ingen roll egentligen heller. Ta hand om dig, bara. Du förtjänar ett angenämt liv!

Svar: Tack Louie. Såklart att du ska våga kommentera, jag blir bara så glad utav det. Tack så mycket! Känner igen det där med ångest, inte alls kul. Får du någon hjälp med det? Jag tror det är viktigt att du först ch främst fokuserar på vad anledningen till din ångest är. På så sätt blir det lättare att jobba med det som tynger dig, och tillslut kommer du kunna må bra. Maila mig gärna på [email protected] så kan jag säga vad jag heter på Kik om du vill chatta, prata om ångesten och kanske få lite stöd. Tack igen förresten, kramar!
nuskajagdit.blogg.se

2012-07-07 @ 17:43:49
URL: http://glittertrams.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback