Inlagd

Det här har varit den absolut värsta dagen i mitt liv. Jag som tyckte mina portioner var gigantiska innan jag kom hit, med de är ingenting i jämförelse med vad som serveras här.
 
Sov knappt någonting i natt, var så nervös att jag trodde jag skulle spy upp min egen magsäck. Fick inte i mig någon frukost, tog istället en lång dusch. Vi kom hit till avdelningen 10.00 imorse, då hade jag möte med en behandlare, en läkare och min mamma. Till lunch fick vi grönsakssoppa med toast, fast fick bara i mig två skedar soppa och ett glas mjölk. Har pratat lite med en annan tjej här vars namn jag inte minns, ehe, men hon verkar väldigt snäll. Har haft läkarundersökning idag också, vågen visade neråt igen. I morgon ska jag göra fler undersökningar med bland annat blodprover och EKG. Efter mellanmålet, som är den enda måltid jag ätit idag, tog mamma och jag en liten promenad. Får max vara ute 20 minuter, men det var ändå skönt. Middagen serveras redan klockan 17.00 här och den gick inte heller bra alls, åt några tuggor kotlett. Just nu har de behandlare och läkare som är närvarande här på avdelningen möte om hur de ska lösa min situation.
 
Just nu står fyra glas näringsdryck framför mig som kompensation för lunchen och middagen, men jag kan inte dricka dem. Det går bara inte. Nu vill jag bara hem.

Kommentarer
Postat av: K

Kom igen! Du klarar det här. Tänk på vad det är för slags liv du vill leva egentligen. Hur vill du att ditt liv ska ha sett ut om 50 år när du ser tillbaka på det?
Någonstans ifrån måste man börja kämpa och du är på botten nu men det blir heller inte lättare än såhär! Tro mig, jag har varit sjuk i 6 år nu och jag vet att det inte blir lättare om du skjuter på det till senare, någon dag måste du börja, låt den dagen vara idag!

Kram!

2012-12-20 @ 19:26:59
URL: http://attblifri.blogg.se
Postat av: Louice

Du och jag känner inte varandra, men jag har läst din blogg enda sedan starten och jag känner att jag kanske borde kommentera din blogg ännu en gång. Jag minns att jag kommenterade din blogg i våras i alla fall och då bad du mig att kämpa, och nu skriver jag detsamma till dig: kämpa.
Jag har aldrig lidit av ätstörningar, men jag led av ångest och panikångest i flera år. För ett halvår tyckte jag inte att livet var värt att leva, så otroligt dåligt mådde jag. Men en dag bestämde jag mig för att ta tag i min sociala fobi och faktiskt bli frisk. Efter en lång, lång kamp mår jag bra idag. Jag hade aldrig trott att jag kunde må såhär bra för sex månader sedan.

Idag mår jag bra och har inte haft en ångestattack på ett halvår. Well, det jag vill komma fram till; efter mörkret kommer solsken. Om du bestämmer dig för att du vill bli frisk, har du alla möjligheter till att kunna bli det. Sätt upp mål och delmål och belöna dig själv varje gång du uppfyller ett delmål, så har du snart nått ditt mål; att bli frisk. Okej, så enkelt är det inte - det är jobbigt att ta sig ur något psykiskt, men du har alla möjligheter i världen att bli frisk. Om du bestämmer dig och verkligen kämpar för det. För, vill du leva ditt liv såhär?
Ta hand om dig. Styrkekramar till dig. Du fixar detta, jag tror på dig. Kram.

2012-12-20 @ 19:41:10
URL: http://stormvarning.blogg.se
Postat av: Anonym

Du har förmodligen inte gjort det förr men nu är det faktiskt dags för dig att ta striden mot allt det som snurrar runt dig. Tro mig, om du bara bestämmer dig så kommer det att gå bra, det är ett jävla slit men det är värt det hundratusen gånger om. Idag är första dagen för dig att ta ett steg framåt, ta den chansen nu

2012-12-21 @ 11:56:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback