Svar till Anonym

vad är multifamily? ska du gå på det eller inte?
Hello! Multifamily är en slags familje och gruppterapi. Man blir en grupp på ca 4-6 familjer. Sen träffas man vid totalt 10 tillfällen utspritt över ett år. I den här gruppen ingår det även ett gäng behandlare. Tillsammans med de andra familjerna och sin egen familj träffas man, äter ihop, har samtal, gör olika utmaningar ihop, peppar varandra, får stöd och så. Eftersom att behandlingen är till för hela familjen får även föräldrarna och syskon andra föräldrar och syskon att prata med som går genom samma sak. Jag vet faktiskt inte exakt vad man ska göra, så mer än såhär vet jag inte. Som sagt ska man vara helt oförberedd, därför får man inte veta så mycket mer.
 
Jag ska gå på Multifamily. Vet inte om jag vill för det känns så läskigt, men alla tror att det kommer bli bra. Jag får väl hoppas och våga lita på de andra. Det jag är mest rädd för är måltiderna. Vet inte hur jag kommer klara att äta ihop med behandlare och andra tjejer med ätstörningar tillsammans med deras familjer. Hoppas att svaret blev okej!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback