Stockholms Centrum För Ätstörningar

Såhär glider jag runt idag, i en stor stickad tröja och ett par svarta strumpbyxor. Försöker att synas så lite som möjligt och gömma mig i den här mysiga tröjan. Ser ut som jag förtjänar. Äckligt.
 
Är i alla fall hemma nu efter mötet på Scä. Det gick bra. Träffade H och läraren därifrån. Vi pratade mest om skolan och försökte planera in hur jag nu ska göra. De trodde inte att jag hade kapacitet till att gå heltid så det blir inget av med det. Ska istället åka in dit och plugga vissa dagar och eftermiddagar, så jag kan få stöd och hjälp av dem. De dagar då jag kommer vara där från morgon till eftermiddag kommer jag tvingas äta med en behandlare i matsalen där eller på en restaurang i närheten. Mellis kommer också att intas där i sällskap av en behandlare. Eftersom att jag bara är 15år kan jag inte börja dagvård. Redan på måndag ska jag dit igen för att plugga med henne, och på måndag eftermiddag är det samtal med hela familjen, H och någon annan jag inte vet vem det är. Efter mötet åkte mamma och jag till en Levi's butik inne i stan för att hon skulle byta två klädesplagg hon fick av pappa i födelsedagspresent. Nåväl, idag har jag hemstudiedag vilket betyder att vi ska plugga hemma. Vi fick en massa uppgifter igår som jag måste sätta igång med nu. Har egentligen ingen ork till att plugga idag, men måste man så måste man.
 
Juste, det var vägning idag också. Det gick väl bra.... Stillastående, alltså helt på pricken stilla. Det känns skönt för mig även om jag inte skulle tacka nej till att väga 10kg mindre igen. De andra blev dock rätt så upprörda. Blev utfråga återigen och kräkningar, tjuvträning, gömmande av mat... Ja, ni förstår. Har inte fått i mig alla måltider den här veckan, det har jag inte, men det är heller inget jag förnekar. Mamma och pappa vet också om exakt vilka måltider jag missat, så fattar inte grejen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback