Överlever varje dag

Jodå, jag har överlevt kvällen. Gästerna är fortfarande kvar, alla sitter där nere och pratar, lyssnar på musik och bara umgås medan jag är här uppe på mitt rum. De ska sova över, och åker inte hem förän på söndag. Även fast det varit riktigt tungt ikväll igen så klarar jag att stå upp. Efter middagen serverades det efterrättt. De flesta av barnen tog kladdkaka med grädde eller glass och jordgubbar, och de vuxna tog kaffe och några chokladbitar. Själv tog jag ingenting. En halvtimma senare tvingades jag i alla fall ta en macka och en tallrik fil, jordgubbar och flingor.
 
Pappan i familjen som är här nu var även här tididgare i våras då jag inte hade gått upp så mycket. Han kom fram till mig och sa att jag såg ut att må riktigt bra nu. Svarade tack och låste sedan in mig i badrummet ett bra tag. Satt på badrummsgolvet med händerna över huvuvdet och frågade mig varför. Ganska så många gånger under den här kvällen har jag dragit mig undan, inte orkat prata.
Familjens yngsta dotter frågade även mig när vi var själva om hur smal jag hade varit. Vad svarar man på det? Hon berättade att hennes pappa sagt att jag blivit sjuk och inte ville äta, men att jag nu gått upp i vikt igen. Jag sa till henne att jag inte rikitgt visste vad jag skulle svara. Berättade att jag vägde cirka 10kg mer nu, men tror det är svårt för ett litet barn på 7 år att rikitgt förstå. Hon fortsatte visa med armarna och gång på gång fråga, "Var du såhär smal?".

Kommentarer
Postat av: Em

usch, vilken jobbig situation!! konstigt att pappan berättade sånt där för barnen, det är ju uppenbart att de inte förstår alls!! stackars du, men starkt jobbat att klara av kvällen

2012-08-18 @ 08:47:49
URL: http://addictedtorunning.blogg.se
Postat av: Fanny

Antagligen så tror pappan att sjukdomen sitter i vikten, eller så menar han att du ser ut att må bättre fysiskt. Men att må bättre är inte samma sak som att vara tjock, eller hur? Du mår inte bra och du är inte tjock. Du är långt ifrån tjock. Du är alldeles för smal fortfarande. Om du hade sett dig själv som jag ser dig, så hade du inte tagit illa upp av den kommentaren. För då hade du förstått att han inte menade att du var tjock eller normalviktig eller så. För det är du verkligen inte <3

2012-08-18 @ 09:56:07
URL: http://fannywinblad.blogg.se
Postat av: fanny

vad jobbigt! känner igen detdär vad ska man svara egentligen? och så känns det väldigt privat och man gillar inte att andra går och påpekar hur man ser ut!! men håller med fanny, du är fortfarande för smal ta inte åt dig på något sätt! snälla <3

2012-08-18 @ 10:35:27
URL: http://kameraflickans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback