Och nu hänger det på varje kvist en solskensoptimist

Alla pratar alltid om mig. De försöker ta sig in för att förstå. Har ni någonsin förlorat er själva för att få vad ni vill? Har ni någonsin tryckt iväg de människor ni borde ha hållt nära? Har ni någonsin ångrat allting? Jag ska inte ge upp, men kommer jag någon gång att finna allt det jag tappat? Det här var inte min plan, men jag ska göra allt som krävs för att få det bra igen. Jag måste. Ska ta tag i mitt liv och vända det åt rätt håll snart: Jag samlar mod till det stora steget. Någon dag blir den stora dagen, då jag vågar vända, då jag vågar hoppa.
Men hur vet jag om det är värt allt kämpande? Hur kan jag veta? Tänk om det inte blir bättre utav att hoppa...

Kommentarer
Postat av: Fanny

Tänk såhär: Mår du bättre nu än vad du gjorde när du var frisk? Svaret är nej, eller hur? Men det går att må sådär bra som du gjorde innan du blev sjuk! Anorexin har släpat dig längs vägen till döden. Nu gäller det bara för dig att kämpa dig tillbaka till livet igen! För vet du vad? I slutet av vägen finns livet! Det finns där och det kan inte försvinna därifrån! Ju närmare livet du kommer desto bättre kommer du må. Och tvärtom då såklart, ju längre döden du kommer desto sämre kommer du må. Därför lovar jag dig att du kommer må bättre för varje steg mot livet du tar! Och när du kämpat dig hela vägen fram, då kommer du må bäst <3

2012-08-17 @ 17:54:10
URL: http://fannywinblad.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback