Multifamily - Informationsmöte

Den här dagen har varit den värsta på länge, Anorexin har haft en av sina starkaste dagar på väldigt länge. Ingenting har blivit som planerat idag, när det blir så får jag panik på grund av mitt starka kontrollbehov. Jag måste hela tiden veta olika tider, vart jag kommer befinna mig, när folk kommer hem och hur alla dagar kommer se ut helt enkelt. Jag sitter här hemma och planerer minsta lilla minut för att veta hur allt ska gå till. Jag kan bara inte ta en dag som den kommer. Idag hade ju mamma och jag planerat lunch i stan innan mötet, men det blev inte heller av, dock var det mitt fel. När vi nästan precis skulle åka bröt jag ihop igen. Kände att jag inte klarade av att gå på restaurang för tillfället, att äta bland massor av folk innebär fortfarande för mycket press. Att välja en rätt från en meny är även något jag helst undviker. Så vi åt lunch hemma och åkte sedan in till stan lite tidigare för att kolla i butiker. Fick faktiskt med mig tre saker. Ett par svarta jeans i märket Dr.Denim från Salt, en stickad tröja från Salt och ytterligare en stickad tröja fast från BikBok. Efter den lilla shoppingen åt vi mellis i Gallerian. Blev en smoothie (bilden nedan) och en halv müslibar.
 
 
Tänkte även berätta lite om informationsmötet. När vi först steg in så mötte någon behandlare oss och pekade vart vi skulle gå. Inne i föreläsningssalen satt det redan ett par familjer, och efter ett tag droppade det in några fler. Totalt var vi medlemmar från sju olika familjer där inne, samt några behandlare och en pappa som tidigare varit med i Multifamily. Vi fick börja med att presentera oss, sen så startade behandlarna en powerpoint-presentation som beskrev lite om terapin. I slutet berättade pappan lite om sin egen och hans familjs väg till friheten. Han hade en idag en glad och positiv 19årig dotter beskrev han. Hon hade själv varit sjuk i Anorexia men var nu frisk.
 
Egentligen fick vi inte veta så mycket om vad vi skulle göra på träffarna med gruppen, tydligen ska man vara helt oförberedd. Sånt gillar jag inte. I vilket fall så ska vi äta 3 måltider ihop och sen hitta på olika saker samt prata om jag förstod rätt. Är fortfarande väldigt skeptisk till det här. Vet inte alls om jag kommer trivas med att umgås med såhär många sjuka åt gången. Vi har inte bestämt ifall vi ska börja behandlingen eller inte, vi får helt enkelt se. Måste bara påpeka att alla tjejer såg hur fina, söta och snälla ut som helst!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback