Kom änglar, kom älvor det börjar bli kallt

Jag vet inte vad som händer med mig. För bara några dagar sedan var jag så motiverad till att bli fri, ångesten visade sig inte alls lika mycket och allt kändes helt okej. Men nu. Jag får ångest efter varje liten måltid, försöker slippa allt jag kan. Anorexin har makten och jag är så svag att jag inte kan hålla emot vid varje drag.
 
Mitt kvällsmellis ska egentligen vara dubbelt, men ikväll blev det inte så. Jag sa till mamma att jag inte tänkte ta dubbelt. Faktum var att hon knappt brydde sig. Det enda hon sa var "Jaha, det är ditt liv. Vi har försökt sååå länge nu. Du gör som du vill". Då tog jag heller inte dubbelt. Nu undrar ni säkert varför det blev såhär ikväll, och det beror på att jag tycker att jag fick en alldeles för  stor portion mat till middag. Ville därför kompensera lite. Jag vet att det är dumt och att kompensation enbart är sjuka tankar, men det är så svårt. Jag vet inte vad jag ska göra längre. Alla är uppgivna, men jag klarar mig inte själv. Det funkar inte.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men du vet att du inte är själv va?
Det är tusen människor som bryr sig om dig, utan att du faktiskt vet om det, de finns där för dig och är redo att stötta dig när du vill. Dina föräldrar är förmodligen bara hemskt trötta, inte på dig som du verkar ha intalat dig själv, utan på Anorexin. De vill bara att du ska må bra och är förmodligen bara hemskt oroliga för dig och vet inte vad de ska göra längre, de är också upprivna och rädda för vad Anorexin ska göra.
Du är deras dotter och de älskar dig oavsett även fast det är lite tungt för även dem nu.
Glöm inte att du behövs, kämpa mot Anorexin.
Tänk att du, när du blivit frisk, stolt kan säga till dina nära och kära, kanske de personer här ute som ser upp till dig för din blogg, att du ska kunna säga till dem med ett stort leende på dina rosenröda läppar:
"Jag klarade det."

Det blir inte lätt, men det är möjligt och ta tag i den lilla möjligheten och kämpa, kämpa för ditt liv, för det är det du satsar.

2012-08-19 @ 20:30:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback