Jag vill

Jag vill vara fri. Jag vill vara glad. Jag vill äta utan ångest. Jag vill må bra. Jag vill sluta kompensera. Jag vill vara mer spontan. Jag vill vara fin. Jag vill vara mig själv. Jag vill vara bra.
 
Idag fyller min mamma år. Lovar att det blir fika på eftermiddagen eller något annat ikväll. Jag får se om jag tar det som ett mellis eller om jag väljer något annat istället. Just nu känner jag bara för att fly. Fly långt bort från allt. Att skolan börjar snart skrämmer livet ur mig, jag vill att den ska börja men samtididgt är jag allt för rädd.
 
Nu åkte våra gäster precis hem vilket betyder att jag får rum att andas i utan att behöva gömma mig, det känns sköt. Visst, det har ändå varit trevligt att dem varit här på besök. Kvällen igår blev ändå riktigt mysig. Snart ska hela familjen till idrottsplatsen här i närheten för att kolla på min lillebrors fotbollslag som har match. Bra sätt att fördriva tiden på ändå, det går så mycket fortare ifall man åker iväg någonstans en liten stund.

Kommentarer
Postat av: Fanny

Du vill, du vill, du vill. Och du kan, du kan, du KAN! Jag vet att du någon gång kommer kunna allt det där! <3

2012-08-19 @ 12:04:50
URL: http://fannywinblad.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback