Dag 8 - Vad jag vill jobba med när jag blir stor

Jag har länge funderat över just det här, vad jag ska göra med mitt liv sen. Vad vill jag?
När jag var som allra minst ville jag bli tandläkare, sen ville jag bli dagisfröken, efter det kom jag in i en lång period då jag bestämt mig för att bli antingen advokat eller elit-friidrottare. Nu vill jag inte bli något av dessa yrken, möjligtvis advokat ifall jag skulle bli tvungen att välja något. Det jag vet att jag vill göra när jag blir stor är att hjälpa andra människor, helst med psykiska problem. Jag skulle kunna tänka mig att bli psykolog. Hjälpa andra ätstörda människor tillbaka till livet med hjälp av mina egna erfarenheter. Jag säger inte att jag absolut tänker jobba med ätstörningar även fast det är det jag är mest inne på nu, kanske vill jag hjälpa andra missbrukare så som alkholister eller knarkare istället. Är åtminstone säker på att jag vill hjälpa andra människor. Vad vill ni bli?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback